blog tempat untuk kita meluah rasa, mengekpresi diri, bukan mempertimbang pandangan atau cuba menjadi sesuatu yang lain. blog tempat kita menjadi asli, tempat kita menjadi diri sendiri, bukan bayangan yang khalayak agungkan.

kurang nya saya

Kita selalu lupa, selalu alpa dengan kehidupan kita. Kita asyik dengan masalah dunia sampai kan lupa pada kewajipan kita. Yea, saya mengaku saya leka dengan dunia. Seringkali lupa dengan yang wajib. Bukan sekali saya di ingatkan. Tak terhitung pun teguran yang dilemparkan. Tapi manusia, biasalah nak memberontak. Apa yang disuruh ditinggalkan apa yang dilarang diikut ikutkan. Sekarang tuhan dah uji saya, selama nie saya takpernah rasa kehilangan orang yang rapat. Bila kawan kawan cerita pasal pengalaman diorang, saya takmampu nak rasa apa yang diorang lalui. Tapi tahun nie, saya dah hilang sepupu yang sebaya dengan saya. Kami memang takrapat, tapi kami sepupu dekat, sebaya pulak tu masa mula dapat berita kematian arwah. Saya takdapat nak bagi respon pun, saya fikir dulu apa yang patut saya rasa. Tapi taklama lepas tu sedar sedar saya da teresak esak. Mungkin, mungkin, rasa tu datang sendiri tanpa saya sedar. Itu yang saya rasa, sebab saya memang kurang berperasaan orangnya. Semalam, saya dapat berita kematian jiran satu tingkat dengan saya pula. Seorang lagi sebaya saya dah pergi, innalillah. Tuhan sedang tunjuk pada saya, pada kita, kematian itu dekat dengan kita. Semuda mana pun umur kita yang kita rasa, kematian tu sentiasa hampir dengan kita. Saya selalu ingat tentang mati, tapi tak ambil tindakan pun. Saya hanya berfikir, tak amal. Saya tahu dosa saya, tapi masih anggap mudah semua nya. Saya tahu batas saya, tapi masih lagi langgar batas yang dibina. Saya, sedar semua yang saya buat tapi entah macam mana saya mampu lagi berdiam diri. Masih hanyut dalam dunia sendiri. Harap saya cuma satu buat masa ini, minta minta lah iman saya dikuatkan supaya dapat terima hidayah daripada DIA sebelum sampai masa untuk saya pergi pula.

No comments:

Post a Comment